fbpx
Close

Endale on kasulik tuua pallimäng telekast tagahoovi ja mängida koos pere või sõpradega

Avatar
-Korvpall | Foto: Pixabay

Ise korvpalli mängides või seda televiisorist vaadates läheb aeg nagu lennates, sest mäng on lihtsalt nii haarav. Ei pea olema NBA täht ning iga platsiletuleku eest suurt raha saama, et mängu nautida. Hobikorras korvpalli mängimine toetab üldist füüsilist vormi ja hoiab keha tervemana, seda nii lastel kui täiskasvanutel.

Lisaks, on välja mõeldud ka erinevaid põnevaid viskemänge mida korvpalliga saab mängida, kui ei ole 5-5 lahingu jaoks piisavalt palju inimesi või pole tol hetkel isu joosta. Korvpall on loominguline mäng. Kuidas toetab korvpall meie tervist ning mis võimalused on tänapäeval korvpalli mängimiseks?

Enne mängu alustamist

Enne alustamist tuleb osta sporditarbed, antud juhul siis pall ning kui sobivaid jalatseid ei ole, siis ka korralikud tossud. Jalatsid kaitsevad jalgu põrutuste eest ning aitavad vigastusi ära hoida. Nagu iga spordiala puhul, võib hooletult suhtudes korvpallis kergeid vigastusi tulla. Selle vastu aitab enne mängu algust lihaste ja liigeste soojaks tegemine ja rahulik mängu algus. Tuleb võtta rahulikult.

Kus mängida?

Eestis on korralike korvpalliplatsidega olukord üsna hea, kuid teinekord asuvad need liiga kaugel või on antud hetkel koristamata ja sellises olukorras, et seal ei saa korralikult mängida. Üks korralik plats juba omaette motiveerib kossu mängima. Paraku läheb mängu jaoks tarvis rohkem, kui pelgalt palli ning osadel juhtudel ongi parim lahendus ise endale korv üles panna, et sõprade ja perega palli visata.

Mitte ainult ei ole see meeldiv perega koosveedetud aeg, vaid õpetab kõiki liikmeid palli käsitlema ning meeskonnas töötamist. Tasub järgmiseks hooajaks raha koguda ja oma pere uue mängukohaga üllatada või praeguse välihooaja püüdmiseks rahaasjad joonde ajada ning mängu alustada. Päikese käes oma korvi all mängimine on lausa vabastav.

Oma isikliku platsi üles seadmine käib kiirelt, oluline on leida mängimiseks sobiv pinnas. Pelgalt muru peal mängida on keeruline, sest pall ei põrka. Mida siledam ja toekam pinnas, seda lihtsam on palli käsitleda.

Korvpalli kasulikud mõjud

Korvpallimäng toetab lihaseid ja luustikku, sest pidev keharaskuse kandmine ja liikumine muudab luud tihkemaks, hoides ära luumurde. Samamoodi treenib mäng ka lihaseid ning tagab tugevama füüsise. Eriti oluline on see laste jaoks, kelle organism veel kasvab. Seetõttu pole liikuvatel lastel luudega seotud vigastused nii sagedased.

Vereringe paraneb, sest korvpall on olemuselt ka vastupidavusala. Pidev liikumine ning tempomuutused hoiavad südame stabiilselt kõrgetel tuuridel töös. Sportimisest saadav kasu ilmneb kõige tugevamalt vanemas eas, kus veresoonkonna haigused ei tule aktiivseid inimesi nii kergelt kummitama.

Korvpallimäng aitab suurendada vastupidavust ja kopsumahtu, sest pidevas liikumises olles vajab meie keha rohkem hapniku. Selleks, et efektiivsemalt hapniku omastada, arenevad meie kopsud ning hapniku omastamise kiirus suureneb. See tagab suurema vastupidavuse mistahes spordialal.

Muidugi paraneb ruumitaju ja ruumiline mõtlemine, kuna mängu käigus tuleb pidevalt oma ümbrust jälgida ning teiste mängijate liikumist hinnata. Mõlemad oskused tulevad igas eluvaldkonnas kasuks. Laste puhul on see eriti oluline, sest nad alles õpivad maailma tundma ja parem taju võimaldab neil keskkonnast rohkem informatsiooni märgata.

Perega koos mängimine

Pallimäng treenib nii meie füüsilist kui ka kognitiivset võimekust ning perega koos mängides tagame lastele parema tervise ja täisväärtuslikuma elu. Sport on areneva organismi jaoks mitmekülgselt kasulik. Samuti, on teinekord hea teleka tagant õue saada ning ise omal käel Stephen Curry eeskujul viskamist proovida.

scroll to top
Inline
Inline